niedziela, 9 lutego 2014

Japoński makaron pszenny z sosem śmietanowym z boczniakami !!!!

Po dłuższej przerwie postanowiłam tu wreszcie zajrzeć.
Bo przecież ile czasu można zaniedbywać swoje zainteresowania :)
Dziś w menu przygotowałam coś, czego jeszcze nie jadłam.
Boczniaki - z tego co wyczytałam, są bardzo zdrowe i zdrowość tą można porównać z warzywami.
Grzyby te są bardzo delikatne i ja osobiście zakochałam się w ich smaku. Przypuszczam, że będą gościły na stole przez najbliższy czas i w miarę możliwości zastąpią mi pieczarki ;)
Do dania tego wybrałam makaron japoński, którego również nie miałam okazji posmakować. Kupiłam go, bo cena była niższa niż zwykle;) Generalnie był to strzał w dziesiątkę.


Składniki:

250g boczniaków
18% śmietana lub śmietanka
cebula
2 ząbki czosnku
łyżeczka masła
oliwa z oliwek
świeża bazylia
świeża pietruszka
pieprz, sól


Zaczęłam od pokrojenia cebuli w kostkę i przeciśnięcia czosnku przez praskę.


Rozgrzałam oliwę i masło, po czym wrzuciłam powyższe składniki. Chwilę podsmażyłam, aby cebula się zeszkliła.


Pokroiłam boczniaki w większą kostkę ;) (na samą myśl ślinka mi cieknie!:))


...i dodałam do cebulki. Obsmażałam grzyby 5-10 min.


W między czasie pokroiłam świeżą bazylię.


...i zagotowałam wodę na makaron:)



Do boczniaków wlałam śmietankę i dodałam przyprawy (wszystkie)


Wyszło pysznie! :)




Pozdrawiam! :*

7 komentarzy:

  1. Ojjj TAAAK ! Moje smaki :))

    OdpowiedzUsuń
  2. To się nazywa smaczna potrawa :P

    OdpowiedzUsuń
  3. o kochana! jak cudownie zobaczyć tutaj nowy post! stęskniłam się za Twoją kuchnią! <3 wiesz,że makarony to coś co kocham,więc dla mnie bomba! ale powinnam przerzucić się na coś zdrowszego,hahaha :D bo po moich feriach niestety parę kilo przybyło :c

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć :) super blog i niesamowite przepisy:) z przyjemnością będę ich próbowała:) zapraszam do mnie:) http://agaslodziak.blogspot.com/ :) pozdrawiam Agata:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Na pewno będę odwiedzać! Pozdrawiam :)

      Usuń