środa, 18 września 2013

Konfitura z czerwonej cebuli na miodzie!

Cóż tu dużo mówić, pychota!
Dlatego przejdę od razu do przepisu!


Składniki:

1 kg czerwonej cebuli
2 łyżeczki cukru brązowego
1 łyżka miodu
2 łyżki octu balsamicznego
1 ząbek czosnku
świeży tymianek
sól., pieprz

Przepis nie ma w sobie oleju, ani oliwy - polecam więc każdemu!

Obrałam cebulki i pokroiłam, tak jak widać na zdjęciu w półksiężyce.



Na patelni rozpuściłam cukier i wrzuciłam cebulkę.


Chwilę podsmażyłam, dodałam miód, poszatkowany czosnek...


...ocet balsamiczny i sól, aby cebulka puściła soki.


Płyn szybko odparował - dlatego potem podlewałam cebulkę wodą. Dusiłam tak ok. 25 minut - do całkowitej miękkości.


Dodałam przyprawy do smaku. A smak, jest nieprzeciętny. Słodko - słony z aromatem tymianku i czosnku.

Świetny dodatek do mięs, kanapek, tostów, na ciepło, na zimno!





4 komentarze:

  1. Pyszny dodatek do mięsa i warzyw, szkoda, że tak mało popularny, Brawo za propagowanie przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojjj chcę zrobić tą konfiturkę, jestem bardzo ciekawa smaku :)

    OdpowiedzUsuń