niedziela, 22 września 2013

Marynowane grzyby leśne + pasteryzacja!

Po intensywnym grzybobraniu - czas na zamarynowanie tych najmniejszych!


Z racji, że było to moje pierwsze marynowanie - musiałam przeczytać o tej formie kilka przydatnych informacji. I tak postawiłam na klasyczną marynatę :)


Składniki:

50 dag grzybków leśnych (najlepiej małych łebków z kawałkiem nóżki)
2 szklanki wody
1 cebula
pół szklanki octu
6 ziaren ziela angielskiego
6 ziaren pieprzu
2-3 łyżeczki gorczycy
5 łyżek cukru
pół łyżki soli (do marynaty) 3 łyżki (do obgotowania)

Grzybki najpierw oczyściłam i obgotowałam 10 min w osolonej wodzie. Po obgotowaniu ochłodziłam w zimnej wodzie (aby nadal były jędrne:))
Do wody wsypałam przyprawy i cebulkę pokrojoną w półksiężyce. Całość podgotowałam ok 10 min, zdjęłam z gazu i dolałam ocet. Grzybki stopniowo wkładałam do słoiczków i zalewałam marynatą wraz z przyprawami.
Szczelnie zakręciłam i sprawdziłam czy są szczelne.


Pasteryzowanie:
Duży garnek wyściełałam ścierką kuchenną (tak aby szkło nie miało styczności z garnkiem). Włożyłam mocno zakręcone słoiczki i zalałam je wodą do 3/4 wysokości. Podgrzewałam na małym ogniu (pod przykryciem) ok 30 min w temp. 90-100 stopni. Po upływie tego czasu wylałam trochę gorącej wody i wlałam zimnej. Wyciągnęłam słoiczki i postawiłam do góry dnem, aby sprawdzić czy są szczelne. Tak stały do wystygnięcia. Przepis jest dobry, bo słoiki się prawidłowo zapasteryzowały.
Na sam koniec polecam udekorować nakrętki, wyglądają wtedy super! ;)





Za wszelkie dobre rady i poprawki odnośnie proporcji czy też składników- będę bardzo wdzięczna.
Przepis jeszcze nie jest skonsumowany, dlatego jak tylko otworzę pierwszy słoik, to napiszę o wrażeniach smakowych!

3 komentarze:

  1. jesteś naprawdę zdolną kobietą,więc grzybki z pewnością wyjdą przepyszne! :* w dodatku,bardzo podoba mi się "przybranie" słoiczka,niby mała rzecz,a takie efekty może spowodować :) powodzenia w dalszych marynowaniach i w dalszym gotowaniu :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje ukochane marynowane grzybki :) Uwielbiam je wyjadać wprost ze słoiczka :) Jeszcze nie byłam w tym roku na grzybobraniu, wszystko przede mną ;) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajadam grzybki identycznie!
      Idealna pora na grzybobranie, życzę udanych zbiorów! :)

      Usuń