poniedziałek, 30 września 2013

Tarta z truskawkami i malinami!

No i stało się, nabrałam w pewien dzień ochoty na pieczenie. A ja i pieczenie, to nie jest dobre połączenie!
Po ciężkich zmaganiach z ciastem (które zresztą jest chyba najprostszym) wyszła. Może nie idealna ale moja, pierwsza tarta owocowa :D


Składniki:
Ciasto:
300g mąki
150g masła
80 dag cukru brązowego
1 jajko
Krem:
budyń waniliowy
350 ml mleka
100g masła
cukier brązowy (wg przepisu na budyniu)
Wykończenie:
truskawki
maliny



Do dzieła!
Do mąki przesianej przez sito, dodałam masło i poszatkowałam je, aby połączyło się z mąką. Do tej masy dodałam resztę składników i dokładnie zagniotłam. Ciasto włożyłam na 30 min do lodówki.
Po tym czasie, formę wysmarowałam cieniutko olejem, wylepiłam schłodzonym ciastem i włożyłam do piekarnika o temp. 200 stopni, na ok 30 min. Ciasto wtedy jest wypieczone i rumiane.

W między czasie zabrałam się za przygotowanie kremu budyniowego. Przygotowałam go według przepisu na opakowaniu, ale z mniejszą ilością mleka, podaną wyżej :). Wtedy budyń będzie gęstszy. Dodałam cukier i masło.

Poczekałam, aż ciasto i krem wystygną. Po czym wlałam masę budyniową na ciasto i przyozdobiłam owocami :) I po wszystkim!





P.S. Najlepsze jest schłodzone w lodówce, wtedy budyń się całkowicie zetnie :)

P.S. 2 Spróbowałam moje marynowane grzybki, o których już pisałam - wyszły obłędnie, dlatego z czystym sercem polecam ten przepis!

6 komentarzy:

  1. Ojej pyszności :) Zrobiłabym ale nie widziałam już ani malin ani truskawek ;( Chyba, że zostanie dla mnie 1 kawałeczek ;) ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze chętnie dzielę się tym co przygotuję - więc jasne!:D

      Usuń
  2. No i proszę! Tarta owocowa! :3 Ja bym ją z wielką chęcią spróbowała,zwłaszcza,że uwielbiam truskawki! :) Kochana jeszcze chciałam życzyć Ci powodzenia przy nauce :* Tylko pamiętaj o odpoczynku,żebyś mi się nie przepracowała! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ledwo znalazłam wtedy truskawki i maliny:)
      A z moim zapałem do nauki, będzie zapewne więcej odpoczynku :P Pozdrawiam i życzę owocnej soboty:) :***

      Usuń
  3. Wygląda bardzo pysznie *.*
    Narobiłaś mi strasznego smaku na to xD

    Zapraszam: http://zakupoholicyznadulicy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń